torsdag 19. mars 2009

Blå rose lue

Er den ikke fin? Et lekkert luemønster mønster kjøpt på Ysolda. Første engelske oppskrift jeg har fulgt. Veldig gøy å få det til. Det er egentlig en slags alpelue. Men av ulike åsaker så ble den for liten. Opprinnelig var den tenkt å være til mamma.
Jeg hadde ikke tid til å lete etter riktig garn så jeg ha strikket den i Sandnes Alpakka litt mer enn et nøste i størrelse 56 cm, pinne 3,0. Det ble en barnestørrelse, men pytt pytt dette var veldig gøy.

Her kommer rosemønsteret fram.

Jeg startet med 3 masker og strikket fra toppen og nedover. Det var nytt for meg, og egentlig mer inspirerende å se mønsteret ta form på denne måten.


Brukte litt tid på siden
www.knittinghelp.com for å forstå alle forkortelsene. Gøy og se hvor nyttig internett er gitt.



Strikking og grøtkoking gikk nesten bra (bare litt svidd grøt).

Ingen kommentarer: