lørdag 10. oktober 2009

Fram fra loppekassen etter 23 år


Etter 23 år har jeg hentet frem en gammel skinnbukse som nå er blitt skinnbelte. Tidlig i denne uken prøvde jeg et belte på en kjole, det kostet 1200 kroner. Der og da i butikken kom jeg på skinnbuksen som jeg har spart på for å bruke den til noe lurt. Den ble altså et skinnbelte, nå 23 år etter.
Buksen har en egen historie. Den var dyrt innkjøpt tidlig i jappetiden av en ung herremann. En lørdagsnatt kom han i slosskamp i køen til Waterfront (Vika) og det ble stygge skrubbsår på buksen. Han ga meg buksen og spurte om jeg kunne sy en ny, helt lik. Og jeg trengte penger og prosjekter. Og lekker bukse ble laget i 6 etasje i Majorstuhuset, der jeg gikk 1/2 på sømlinjen på IPA-Husflidskole.

2 kommentarer:

Øydis sa...

Überkult belte! Og med en som har en så smal midje som deg, så er det perfekt!

Kari K sa...

Takk for det! Gøy å få brukt noe av det en har gjemt på.