søndag 12. august 2007

Toalettmappe av voksduk


På lørdag var jeg på Stoff og Stil utenfor Drammen og handelet metervis med stoff og mye tilbehør. Blant annet kjøpte jeg voksduk til å sy toalettmapper av. På bildet ved siden ser du en "prototype". Jeg har tenkt å lage flere i ulike størrelser som skal bli til "sett". Dette er hjemmelagde ting som også småjenter og ungdommer liker å få. Det kan bli en fin "velkommen til verden" babygave eller til den nybakte mamma'n. Dersom du bruker gjennomsiktig voksduk kan du sy dobbelt og legge saker og ting mellom, evt sy på tette lommer inni eller utenpå (tips fra Øydis). Helt enkle gjennomsiktig er praktiske f.eks. til strikkepinner, sytråd, brodergarn osv.

3 kommentarer:

Øydis sa...

Hvis du bruker gjennomsiktig duk, syr dobbelt, er det kult å legge litt stæsj inni, som bilder, mynter, perler o.l. Det blir kult!

Kari K sa...

Takk for smart tips! Det kan bli litt stivt/tykt å sy dobbelt, så da tenker jeg at man kan sy på tette lommer inni eller utenpå.

Øydis sa...

Jeg har funnet en tynn, tynn voksduk, som burde funke. Jeg prøvde på en tykk en, og det funket absolutt ikke!